mandag 15. januar 2018

Ord som gave.

Denne dukket opp i dag, og jeg opplevde den som en gave. I tillegg er den helt i tråd med undervisningen jeg har fått denne helgen - undervisning som har skapt lengsel. Det må jeg si. Lengsel etter mer av Den Hellige Ånd, ikke bare til meg, men for å gi videre til andre.

Gud, tal til meg så mine ord 

Gud, tal til meg så mine ord 
En tone bringe kan fra deg, 
Så de som vill i verden fòr, 
Kan atter finne livets vei! 

O led meg så jeg lede må 
Dem som tar feil av
 vei og sti, Og styrk meg så jeg livets vann 
En trett og motløs sjel kan gi! 

Ja, styrk meg ved din 
Hellig Ånd Så mens jeg selv på klippen står, 
eg rekke kan en hjelpens hånd 
Til dem som synker og forgår! 

O tenn meg, sett min sjel i brann, 
Fyll meg med nådens herlighet. 
Salv du min tunge så jeg kan, 
Rett vitne om din kjærlighet. 

Ja, bruk meg, Herre, også meg, 
Just som du vil, ja hvor og når, 
Inntil engang ditt åsyn jeg 
I evig klarhet skue får! 

T: Frances R. Havergal 1872

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar