onsdag 20. januar 2016

2.Mos.29;29-46

Dagens kapittel fortsetter med presteinnvielsen. Hele beskrivelsen er så veldig annerledes enn hva jeg er vant til. En helt annen kultur, og likevel samme Gud. Også er det nettopp denne Gud som har bestemt at akkurat slik skal det være - midt blant dem vil han være, og slik ønsker Han og ha det.

. 42 Dette er det daglige brennoffer som deres etterkommere skal bære fram for Herrens åsyn ved inngangen til møteteltet, hvor jeg vil møte dere og tale til deg. 43 Der vil jeg møte israelittene, og teltet skal helliges ved min herlighet. 44 Både møteteltet og alteret vil jeg hellige; og Aron og hans sønner vil jeg vie, så de kan være prester for meg.45 Jeg vil bo midt iblant israelittene og være deres Gud. 46 De skal få kjenne at jeg er Herren deres Gud, som førte dem ut av Egypt for å bo iblant dem. Jeg er Herren deres Gud.

Jeg fortsetter å forundres på hvem Gud er. Jo mer jeg leser, jo mer undres jeg. Og navnet Hans "Jeg er den jeg er" er virkelig et spennende navn. Som om vi får se litt og litt, og en dag skal vi få se den store virkeligheten.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar