lørdag 2. mai 2020

Ef.6

Dagens kapittel åpner opp med å snakke om lydighet og gjensidig respekt for hverandre - uansett status.

Fra.v.10 kommer noen velkjente vers;

10. Til slutt: Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! 11. Ta på Guds fulle rustning, så dere kan holde stand mot djevelens lumske angrep. 12. For vi har ikke en kamp mot kjøtt og blod, men mot makter og myndigheter, mot verdens herskere i dette mørke, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. 13. Ta derfor Guds fulle rustning på, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. 14. Stå da klar med sannheten som belte om livet og med rettferd som brynje, 15. og ha som sko på føttene den beredskap som fredens evangelium gir. 16. Grip framfor alt troens skjold; med det kan dere slokke alle den ondes brennende piler. 17. Ta frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord. 18. Gjør dette i bønn, og legg alt fram for Gud! Be til enhver tid, i Ånden! Våk og hold ut i bønn for alle de hellige, 19. også for meg. Be om at de rette ord må bli gitt meg når jeg skal tale, så jeg frimodig kan forkynne evangeliets hemmelighet, 20. som jeg er sendebud for også her i fengslet. Be om at jeg ved evangeliet må få frimodighet til å tale slik jeg skal.  


Bli sterke i Herren, i Hans veldige kraft. Virkelig oppmuntrende Ord. Å sette meg ned med Ordet på morgenen tror jeg er en av mange måter å bli sterke i Herren på. Vi trenger ikke bare ta oss sammen og slite alene - HAN gir oss liv og styrke. Det tror jeg på. Jeg tror også på at det vi leser i dag, kan dukke opp senere i situasjoner vi trenger det. Ånden vil gi oss påminnelser og velsignelser :-)

Herre, i dag vil jeg takke for styrke og kraft. Også vil jeg be for vår kirke i dag, og alle som tilhører den. Må de velsigne dem ekstra i dag, med din veldige kraft.



Chris Tomlin synger;

Du hører meg når jeg ringer
You hear me when I call

Du er morgesangen min
You are my morning song

Skjønt mørket fyller natten
Though darkness fills the night

Det kan ikke skjule lyset
It cannot hide the light
Hvem skal jeg frykte
Whom shall I fear
Du knuser fienden
You crush the enemy

Under føttene mine
Underneath my feet

Du er mitt sverd og skjold
You are my sword and shield

Skjønt problemene henger igjen
Though troubles linger still
Hvem skal jeg frykte
Whom shall I fear
Jeg vet hvem som går foran meg
I know who goes before me

Jeg vet hvem som står bak
I know who stands behind
Englenes hærers Gud
The God of angel armies

Er alltid ved min side
Is always by my side
Den som regjerer for alltid
The one who reigns forever

Han er en venn av meg
He is a friend of mine
Englenes hærers Gud
The God of angel armies

Er alltid ved min side
Is always by my side
Min styrke er i ditt navn
My strength is in your name

For du alene kan frelse
For you alone can save

Du vil levere meg
You will deliver me

Din er seieren
Yours is the victory
Hvem skal jeg frykte
Whom shall I fear

Hvem skal jeg frykte
Whom shall I fear
Jeg vet hvem som går foran meg
I know who goes before me

Jeg vet hvem som står bak
I know who stands behind
Englenes hærers Gud
The God of angel armies

Er alltid ved min side
Is always by my side
Den som regjerer for alltid
The one who reigns forever

Han er en venn av meg
He is a friend of mine
Englenes hærers Gud
The God of angel armies

Er alltid ved min side
Is always by my side
Og ingenting dannet mot meg skal stå
And nothing formed against me shall stand

Du holder hele verden i hendene
You hold the whole world in your hands

Jeg holder fast på løftene dine
I'm holding on to your promises
Du er trofast
You are faithful

Du er trofast
You are faithful
Ingenting dannet mot meg skal stå
Nothing formed against me shall stand

Du holder hele verden i hendene
You hold the whole world in your hands

Jeg holder fast på løftene dine
I'm holding on to your promises
Du er trofast
You are faithful

Du er trofast
You are faithful

Du er trofast
You are faithful
Jeg vet hvem som går foran meg
I know who goes before me

Jeg vet hvem som står bak
I know who stands behind
Englenes hærers Gud
The God of angel armies

Er alltid ved min side
Is always by my side
Den som regjerer for alltid
The one who reigns forever

Han er en venn av meg
He is a friend of mine
Englenes hærers Gud
The God of angel armies

Er alltid ved min side
Is always by my side
Jeg vet hvem som går foran meg
I know who goes before me

Jeg vet hvem som står bak
I know who stands behind
Englenes hærers Gud
The God of angel armies

Er alltid ved min side
Is always by my side
Den som regjerer for alltid
The one who reigns forever

Han er en venn av meg
He is a friend of mine
Englenes hærers Gud
The God of angel armies

Er alltid ved min side
Is always by my side
Englenes hærers Gud
The God of angel armies

Er alltid ved min side
Is always by my side
Kilde: LyricFind
Låtskrivere: Chris Tomlin / Ed Cash / Scott Cash

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar