onsdag 5. februar 2020

Salme 46

2 Gud er vår tilflukt og vår styrke,
i alle trengsler var det han som hjalp oss. 
3 Derfor frykter vi ikke om jorden skaker,
om fjellene vakler i havets dyp, 
4 om bølgene bryter og bruser,
og fjellene skjelver i opprørt hav. Sela 

Nydelig åpning av dagens lille salme. Uansett hva som måtte møte oss, så er Gud der. Jeg innrømmer at jeg som David i blant må si "hvorfor er du full av uro min sjel?" Da kan jeg også gjøre som David; minne meg selv på løftet Gud har gitt, om å alltid være med.

9 Kom og se hva Herren har gjort,
han som gjør skremmende ting på jorden! 
10 Han gjør ende på krig over hele jorden,
han bryter buene, splintrer spydene
og setter fyr på vognene. 
11 Stans og innse at jeg er Gud!
Jeg er opphøyet over folkene,
opphøyet på jorden.
12 Herren, Allhærs Gud, er med oss,

Jakobs Gud er vår faste borg. Sela

Ja, i blant må jeg virkelig stanse opp og se hvem Gud er! Og hva Han gjør og har gjort. Det er så lett å bli opptatt av meg og mitt... Måtte jeg se Deg i dag Herre, og stadig minnes hvem Du ER

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar