fredag 7. februar 2020

Ord 4

Salomo så virkelig både viktigheten og verdien i visdom. Han så også at det var viktig å bygge den på Guds Ord. Det så vi allerede i første kapittel (v.7) "Frykt for Herren er opphav til visdom"
Også i dagens kapittel legger han vekt på hvor viktig det er å ta vare på dette;

13 Hold alltid fast på det du har lært,
ta vare på det, for det er ditt liv.

20 Lytt til det jeg sier, min sønn,
vend øret til og hør mine ord! 
21 Slipp dem aldri ut av syne,
bevar dem dypt i ditt hjerte! 
22 For de gir liv til den som finner dem,
og helsebot for hele kroppen. 
23 Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer,
for livet går ut fra det.
24 Hold deg fra å tale falskt,
bruk aldri leppene til svik!
25 Ha øynene rettet framover,
fest blikket på det som ligger foran deg!
26 Legg merke til de spor du skal følge,
hold hele veien stø kurs!

Igjen vil jeg takke for Ordet, og for det livet jeg finner i dem. Takk for det du viser meg Herre, gjennom ditt Ord.

1 kommentar:

  1. Fint å titte innom hos deg i dag.
    Viktige - gode ord.
    Herren velsigne deg
    i gjerningene Herren legger foran deg
    for at du skal vandre i dem.
    Ef.2.8-10

    SvarSlett