tirsdag 11. februar 2020

1.Kong 10

I dagens kapittel får kong Salomo besøk av dronningen av Saba :-) En historie jeg hørte som barn. Dronningen som ble så imponert over det hun så og hørte hos Salomo. Hun sa;

«Så var det da sant det jeg hørte hjemme i mitt land om deg og din visdom! 7. Jeg trodde ikke det de fortalte, før jeg kom hit og fikk se det med egne øyne. Men nå ser jeg at de ikke har fortalt meg halvparten; du er både visere og rikere enn jeg har hørt. 8. Lykkelige er dine menn, og lykkelige er disse tjenerne dine, som alltid får stå hos deg og lytte til din visdom! 9. Lovet være Herren din Gud, som hadde slik godvilje for deg at han satte deg på Israels trone. Fordi Herren alltid har Israel kjær, har han gjort deg til konge, for at du skal fremme rett og rettferd.» 

Resten av kapitlet beskriver Salomos rikdom. Han ble virkelig velsignet på mange områder. 
Det var fine ord fra dronningen også vil jeg si. Hun kunne stått der og virkelig hyllet og lovprist kong Salomo, men hun gir Gud æren. "Lovet være Herren din Gud....som alltid har Israel kjær"


Jeg velger å la dagens bønn være en lovsang "Hvor stor vår Gud ER" Sangen synges på flere språk i denne videoen. Fantastisk å tenke på at vi skal møtes i himmelen - mange folkeslag som skal lovprise Gud på hver sin særegne måte. GUD ER STOR

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar