lørdag 11. januar 2020

Salme 42

2 Likesom hjorten stunder
etter bekker med rennende vann,
slik stunder også min sjel
etter deg, min Gud.
3 Min sjel tørster etter Gud,
etter den levende Gud.
Når kan jeg få komme
og tre fram for hans åsyn? 

Dagens salme fikk meg til å reflektere over min egen lengsel som jeg i blant gir uttrykk for her i bloggen. For jeg lengter etter å se mer av Gud i aksjon. Se en synlig Gud... Men om jeg er ærlig, så går hverdagen så greit at jeg ikke tenker så mye på det. Jeg tenker på det om morgenen, når jeg setter meg ned med Ordet. Og jeg tenker på det når vi samles i kirken. Men ellers går livet sin vante gang, og ting er som det er. Jeg kjenner ikke denne lengselen som salmen beskriver - som en tørste eller hunger. 
Herre, er det noe jeg kan gjøre for at Du skal bli mer synlig i blant oss...? Mer synlig i mitt liv?

9 Måtte Herren vise sin miskunn om dagen
og jeg få synge hans pris om natten;
jeg ber til mitt livs Gud.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar