fredag 20. desember 2019

2.Mos 27

I dagens kapittel fortsetter Gud å beskrive hvordan templet skal se ut. Denne gangen er det brennofferalteret, forgården og olje til lampene som beskrives. Sist jeg skrev ble jeg forundret over hvor detaljert Gud var. Ingen tvil om at Gud elsker å skape vakre ting. Og at han fryder seg over de som gjør gjør det :-D

I dag tenkte jeg på hvor mye arbeid som ble lagt ned i dette templet. Jeg tror også folket må ha vært glad.

Vår kirke kan nok ikke helt måle seg med dette templet. Men om jeg skal ta fram noe jeg fryder meg over, så må det være våre fargerike vinduer. Om til jul er det flere som gjør en ekstra innsats for å pynte. Og det er såå vakkert. Mange stjerner som henger ned fra taket, og over dåpsbassenget har de bygget en vakker stall. Det hadde ikke blitt til, uten kunstneriske ildsjeler :-D

Herre, i dag vil jeg takke deg for alle som har slike gaver, og som bruker dem til din ære. Velsigne dem rikelig tilbake! Jeg ber for dagen i dag, og for denne julen som nå nærmer seg med stormskritt. Velger å dele et bilde fra barnehagen som denne dagen besøker stallen i kirken vår. (ansiktene ser skjult av hensyn til dem. Du får likevel litt inntrykk av hvor herlige de er, ikke sant? GOD JUL)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar