fredag 1. november 2019

Salme 36

Dagens salme åpner med å snakke om hvordan synden visker sine ord til den gudløse, og hvordan dette påvirker. Men midt i salmen kommer åpenbaringen om Guds miskunn og trofasthet. 
Kanskje han vil belyse den store forskjellen...? 

 6 Herre, til himmelen rekker din miskunn,
        din trofasthet når til skyene.
   
  7 Din rettferd er som mektige fjell,
        som det store havdyp er dine dommer.
        Du berger mennesker og dyr.
   
  8 Herre, hvor dyrebar din miskunn er!
        I skyggen av dine vinger, Gud,
        søker menneskebarna ly.
   
  9 De får spise seg mette av det beste i ditt hus,
        du lar dem drikke av din gledes bekk.
   
 10 For hos deg er livets kilde,
        i ditt lys ser vi lys.
   
 11 La din miskunn vare
        for dem som kjenner deg,
        og din rettferd for de oppriktige av hjertet.


Salmisten avslutter med en bønn om at akkurat dette må seire over det onde. 

Ordene jeg valgte ut fra dagens salme, er virkelig verdt både lovsang og takk. Les de gjerne høyt en gang til :-)
Herre, takk for livet i Deg. Det er mye mer enn jeg aner. Jeg trenger Deg i dag. Jeg trenger Deg hver dag. Åh måtte jeg se mer og mer av hvem DU ER!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar