mandag 18. november 2019

2.Kor 6

Når Paulus i dagens kapittel skriver dette, så vet han hva han snakker om...

 4 I alt søker vi å vise oss som Guds tjenere, med tålmodighet i vanskeligheter, nød og angst,  5 under slag, fangenskap og opptøyer, i hardt arbeid, nattevåk og sult.  

Vi kjenner historien og vet at de var villige til å spre evangeliet uansett hva de møtte. Og mange av dem led martyrdøden. At de holdt ut gjør at vi i dag kan ta del i samme tro. Jesus ba for både dem og oss i Joh 17;

20 Jeg ber ikke bare for dem, men også for dem som ved deres ord kommer til tro på meg. 

Jeg kjenner stor takknemlighet!

For vi er den levende Guds tempel. Gud har jo sagt:
        Jeg vil bo og ferdes blant dem,
        jeg skal være deres Gud,
        og de skal være mitt folk.  (v.16)


Måtte den levende Guds tempel fortsette å vokse. Det blir min bønn i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar