torsdag 1. august 2019

Jes 54

Dagens kapittel oser av kjærlighet og gjenopprettelse. Den viser at Guds kjærlighet har vært der hele tiden (selv om han skjulte seg en periode..) og alltid vil være der.

 5 For han som skapte deg, er din ektemann,
        Herren, Allhærs Gud, er hans navn.
        Israels Hellige er din forløser,
        han som kalles hele jordens Gud.
   
  6 Herren kaller deg tilbake
        som en forlatt og sorgfull kvinne.
        Kan hun som var hustru fra ungdommen av,
        bli forstøtt? sier din Gud.
 
 7 En liten stund forlot jeg deg,
        men i min store barmhjertighet
        fører jeg deg hjem igjen.
   
  8 Da vreden steg opp i meg, skjulte jeg
        ansiktet for deg et øyeblikk.
        Nå forbarmer jeg meg over deg
        med evig miskunn, sier Herren, din forløser.


 13 Alle dine barn skal bli opplært av Herren,
        og stor blir freden for dine sønner.
   
 14 Du skal være grunnlagt ved rettferd.


JESUS er nå min rettferdighet - grunnlaget jeg står på. 
Mine barn er i Guds hender. Det blir min takkebønn i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar