torsdag 14. mars 2019

Salme 13

Dagens salme er helt spesiell, og den får meg igjen til å tenke på undervisningen vi fikk, om denne lovsangs kappe. Her er det virkelig tydelig at kong David tar den på seg :-) for hele første del av salmen viser hvordan han egentlig har det, og siste vers viser hvilket valg han tar. Han ikler seg lovsangens kappe :-)

Til korlederen. En Davids-salme.
   
  2 Hvor lenge, Herre? Vil du glemme meg for alltid?
        Hvor lenge vil du skjule ditt ansikt for meg?
   
  3 Hvor lenge skal jeg ha uro i sinnet
        og hele dagen ha sorg i hjertet?
        Hvor lenge skal fienden ha overmakten?
   
  4 Se hit og svar meg, Herre, min Gud!
        La øynene mine få glansen tilbake,
        så jeg ikke sovner inn i døden.
   
  5 Da skal ikke min fiende si: «Jeg har vunnet»,
        mine uvenner skal ikke juble
        når jeg holder på å falle.
   
  6 Men jeg setter min lit til din trofasthet,
        mitt hjerte skal juble over din frelse.
        Jeg vil synge for Herren,
        for han har gjort vel imot meg.


Det her er TRO. Herre, takk for denne lovsangs kappe som hjelper oss til å stole på deg, også når det stormer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar