fredag 1. mars 2019

Job 12

Kjenner jeg blir utrolig rørt av Job i dagens kapittel. Nå har vi lest mange kapitler som virkelig beskriver Jobs lidelse. Venner som kom for å trøste hadde også "salt i sårene" med de ord de kom.
Og likevel reiser Job seg og synger ut et sterkt vitnesbyrd om Gud.

7 Spør bare dyrene, de lærer deg,
        himmelens fugler gir deg kunnskap.
   
  8 Eller tenk på jorden, den opplyser deg,
        fisken i havet har noe å fortelle.
   
  9 Hvem skjønner ikke, når han ser alt dette,
        at Gud har skapt det med sin kraft?
   
 10 Han har hver levende sjel i sin hånd
        og rår over ånden i hver manns kropp.

 13 Hos Gud er visdom og velde,
        han legger planer med forstand.


Jobs ord i dag fikk meg til å tenke på undervisningen vi fikk i kirken sist søndag, om at ett av våre våpen som Gud har gitt oss, er en lovsangs drakt :-) Det er som om jeg ser Job bærer den her.

Det er Jesaja 61:3 som forteller om en Gud som kan gi oss en
lovsangs drakt i stedet for motløs ånd

Herre, jeg takker deg for at du er GUD gjennom alle ting. Du som har visdom og velde. Takk for at du gir meg en lovsangs drakt som kan bære gjennom både gode og vanskelige dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar