mandag 25. februar 2019

Salme 11

Til korlederen. Av David.
        Til Herren tar jeg min tilflukt.
        Hvordan kan dere si til meg:
        «Fly opp i fjellet som en fugl!


Slik åpner dagens lille salme. David vet hvem han tror på, selv når forholdene rundt ham var urolige og rådet ham til flukt... David svarte med;

  4 Herren er i sitt hellige tempel,
        i himmelen har Herren sin trone.
        Hans øyne skuer utover,
        han prøver menneskene med sitt blikk.
   
  5 Han ransaker rettferdige og onde,
        han hater dem som elsker vold.


 7 Rettferdig er Herren, han elsker rettferd;
        de oppriktige får se hans åsyn.


Herre, takk for at jeg får tro på Deg under alle forhold. Tenk at du som elsker rettferd, har gjort meg rettferdig i Jesus Kristus. Så godt det er å kunne hvile i dag. Måtte jeg alltid ha samme tro og tillit som det David hadde! Jeg ber for dagen i dag. Takk at du er med meg gjennom alt jeg møter, av både glede og utfordringer.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar