lørdag 2. februar 2019

Matt 8

Dagens kapittel åpner med en bønn fra en spedalsk;

 2 Da kom en spedalsk, kastet seg ned for ham og sa: «Herre, om du vil, kan du gjøre meg ren.»  3 Jesus rakte ut hånden og rørte ved ham. «Jeg vil,» sa han, «bli ren!» Straks ble mannen renset for spedalskheten.

I dag strever jeg med en del tanker....ikke alle er positive. Så jeg føler for å be "Herre, om du vil, kan du gjøre mine tanker rene og gode" Jeg ser for meg hvordan Jesus rekker hånden ut og rører ved mine tanker "Jeg vil"

Jeg minnes Paulus sine ord til filipperne;
 6 Vær ikke bekymret for noe! Men la alt som ligger dere på hjertet, komme fram for Gud i bønn og påkallelse med takk! 7 Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus

Kapitlet fortsetter med å fortelle om en offiser sin sterke tro. "Si bare et ord, så blir min tjener frisk" Selv Jesus måtte beundre hans tro (v.10)

Fra v.23 får vi høre om da Jesus stiller stormen. Også her finner jeg håp til min bønn i dag. Han som stiller stormen på havet, Han kan også stille stormen i mitt hode.... :-)
 26 Han svarte: «Hvorfor er dere redde? Så lite tro dere har!» Så reiste han seg og truet vinden og sjøen, og det ble blikk stille. 27 Mennene undret seg og spurte: «Hva er dette for en? Både vind og sjø adlyder ham.»

Og som om det ikke var nok, så avslutter kapitlet med at Jesus helbreder to menn som var så ville og besatte at ingen klarte å gå forbi dem.... Da kan man snakke om stormer, for ikke å si orkaner i hodet...!!  JESUS KAN. Han er virkelig kongenes konge!

Herre, i dag ber jeg for meg selv.... men jeg ber også for andre som måtte streve med tanker og følelser i dag. Takk at du er en som kan lege og helbrede også på dette området!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar