tirsdag 19. februar 2019

Dom 19

Dagens kapittel er ett av dem jeg har gruet meg litt til... for det er rett og slett helt forferdelig. Første gang jeg leste det ble jeg så sjokkert at jeg skjøv fra meg bibelen og utbrøt "Hvorfor i all verden står dette i bibelen...?" Det er en helt grusom historie. 
Men når sant skal sies.... så er verden så grusom flere steder, til og med i dag... det er virkelig til å gråte av. 

Siste vers i kapitlet viser at det ikke bare er jeg som er sjokkert. Også de som så det den gangen var rystet;
30 Alle som så det, sa: «Slikt har aldri hendt, og slikt har ingen sett siden israelittene drog opp fra Egypt, og til denne dag. Tenk over dette, rådslå og si hva dere mener!» 
I en annen oversettelse står det "Hva skal vi da si til dette?!"

I dag vil jeg be for kvinner som blir og har blitt voldtatt og mishandlet. Det er dessverre veldig mange... Jeg ber også for kvinnene på mitt hjemsted, som kanskje i det skjulte blir mishandlet og ingen ser at de trenger hjelp. Herre, du ser dem og jeg ber for dem. Måtte det være noen som ser dem, og som kan hjelpe dem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar