lørdag 12. januar 2019

Jes 13

Det er mye godt å lese i Jesaja. Sterke oppmuntrende ord.
Men dagens kapittel .... er ikke ett av dem. Tvert i mot kjenner jeg meg opprørt...

Overskriften er "Babels undergang" Og det forstår jeg, at Babel får igjen for sine handlinger. Det er beskrivelsen av hva denne gjengjeldelsen er, som får meg til å sperre opp øynene. Men så vet jeg ikke hva som foregikk i Babylon heller. Kanskje det var som dette motsvaret og verre enn det også? Likevel... det er vanskelig å forstå at dette er Guds svar...

Dette er bare mine ærlige tanker. Jeg vet også at jeg langt i fra ser hele bildet, og det er mye jeg ikke forstår.

Herre, dagens Ord var vanskelige... men du er fortsatt GUD for meg. For jeg vet at du ser HELE bildet og vet så mye mer enn det jeg klarer å fatte. Jeg takker også for at en dag skal all ondskap være borte og din seier skal være fullkommen. En himmel der bare godhet rår. Det er faktisk vanskelig å forstå det også... men godt å tro på!


(refleksjoner fra 2016)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar