fredag 25. januar 2019

Dom 14

Det var ikke lett å forstå, eller si noe til dagens kapittel. Så jeg bestemte meg for å sjekke opp hva jeg skrev sist gang jeg var ved dette kapitlet. Og det var ikke stort heller;

"Samsons bryllup ... som ikke gikk helt som planlagt.. kanskje? 
En historie som er vanskelig å kommentere. I alle fall her og nå.."

Et par ting kan jeg jo likevel kommentere. Det som hendte, som hverken hans foreldre eller jeg helt kunne forstå, var at Gud hadde en plan med det hele. (v.3 og 4) 
Det andre jeg ville kommentere var at den råsterke Samson, som med bare nevene klarte å ta livet av en brølende løve som kom mot ham (v.5 og 6), han hadde en svakhet.... en kvinnes list (v.17) Han falt for det mer enn én gang... 

Jeg innrømmer at jeg sier det med et lite smil. Men jeg har jo ingen grunn til å smile av det, for hvem er sterke i alt? Hvem er helt uten svake sider...? 

Herre, jeg har virkelig mine svake sider jeg også. Takk at du kan hjelpe meg og veilede meg videre. Hjelp meg å se hva jeg trenger å endre, eller bli sterkere på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar