torsdag 24. januar 2019

1.Mos 7

I dagens kapittel leser vi om Sara som prøver å løse et problem. Hun har blitt såpass gammel at hun har mistet håpet om å få barn. Så prøver hun å løse dette ved å gi sin trellkvinne til Abraham.
 2 Sarai sa til Abram: «Du vet, Herren har ikke villet la meg få barn. Gå nå inn til trellkvinnen min! Kanskje får jeg en sønn ved henne.» Og Abram gjorde som Sarai sa. 

Men løsningen skapte bare et nytt problem.... mellom de tre. 

Men på tross av at Abraham og Sara hadde gått sine egne veier og prøvd å løse problemer på sin egen måte, så var Gud med dem. Når Hagar til slutt rømte fra hele situasjonen, opplevde også hun Guds nåde og hjelp.

13 Da gav hun Herren, som hadde talt til henne, navnet: «Du er Gud som ser.» For hun sa: «Har jeg her virkelig fått se et glimt av ham som ser meg?»

Takk for at du er en Gud som ser! En Gud som vil hjelpe, også når jeg har trådd feil og strever som en konsekvens av det. Hun ga deg navnet "Gud som ser". Du har mange navn :-D Gud som ER, Gud full av nåde. Kom til å tenke på Jesaja som sier dette om deg;
hans navn skal være:
        Underfull Rådgiver, Veldig Gud,
        Evig Far og Fredsfyrste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar