lørdag 19. mai 2018

Salme 124

"Hadde ikke Herren vært med oss" skriver salmisten i dagens salme, og viser til problemene de møtte i Egypt og under flukten derfra. Da hadde de bukket under, men som salmen avslutter med;

 6Lovet være Herren som ikke lot oss bli til rov for deres tenner. 7Vår sjel er sluppet fri som en fugl av fuglefangerens snare, snaren er revet i stykker og vi er unnsluppet. 8Vår hjelp er i Herrens navn, han som skapte himmel og jord. 

Det er også min erfaring. Hadde ikke Herren vært med, så hadde jeg bukket under.... Nå kan garantert ikke mitt liv sammenlignes med livet de hadde i Egypt, eller flukten derfra. Men også jeg har møtt mitt, og jeg kan si en stor takk til Gud som har vært med hele veien. 


Herre, også i dag trenger jeg deg ekstra. Jeg har så vondt i rygg, skulder og arm...Hjelp meg. I dag ber jeg for alle som sliter med smerter!

Det kan hende jeg må ta en pause fra denne bloggskrivingen. Da er det godt å tenke på at jeg også har Ordet i hjertet, og Den Hellge Ånd som stadig kommer med påminnelser i fra Ordets skatter jeg allerede har lest og reflektert over. 

Gud velsigne deg som leser med meg! Be gjerne for meg disse dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar