fredag 27. april 2018

Salme 120

Dagens salme er veldig kort. Salmisten er i en fortvilt situasjon
 6 Altfor lenge har jeg bodd
        blant folk som hater fred.
   
  7 Jeg ønsker fred; men sier jeg et ord,
        så er de klare til strid.


Han har det tøft, men han vet hvem han kan gå til med alt, en som hører bønn (som vi også hørte for et par dager siden!)
Til Herren ropte jeg i min nød,
        og han hørte min bønn.



Jeg er heldig som bor i et land som har fred - en fred som nå har vart i over 70 år. Jeg er takknemlig for det. Det er så mange som virkelig lider under krig og annen ufred. 

Men enda vi har det så godt, så er det ikke alltid fred mellom oss... Mange sterke meninger, uenigheter - ja til og med stridigheter og splittelser. Også jeg lengter etter mer fred.

Paulus oppfordret også til dette i Rom 14;19
Så la oss gjøre det vi kan for å bevare freden og bygge opp fellesskapet.

Jesus selv ønsker å gi oss denne freden (Joh 14)

27 Fred etterlater jeg dere, min fred gir jeg dere, ikke den fred som verden gir. La ikke hjertet bli grepet av angst og motløshet. 

Jesus - i dag er min bønn; fyll meg med mer av DIN fred. En fred som gjør under :-) Og måtte jeg ha som sko på føttene  den beredskap som fredens evangelium gir (Ef.6;15)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar