torsdag 12. april 2018

1.Joh.1

Dagens kapittel er ikke langt, men godt :-)  Johannes vitner;
Det som var fra begynnelsen, det vi har hørt, det vi har sett med våre øyne, det vi så og våre hender tok på, om det bærer vi bud, om livets ord.  2 Og livet ble åpenbart, vi har sett det og vitner om det og forkynner dere det evige liv, som var hos Faderen og ble åpenbart for oss.  3 Det som vi har sett og hørt, forkynner vi også for dere, for at dere skal ha samfunn med oss, vi som har samfunn med Faderen og hans Sønn Jesus Kristus.  4 Og vi skriver dette for at vår glede skal være fullkommen.

Dette siste, var ord jeg hørte også i går, på bønnemøte. Da var det Jesus selv som sa det (Joh.15)
 9 Likesom Faderen har elsket meg, har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet!10 Hvis dere holder mine bud, blir dere i min kjærlighet, likesom jeg har holdt min Fars bud og blir i hans kjærlighet. 11 Dette har jeg sagt dere, for at dere kan eie min glede, og deres glede kan være fullkommen. 12 Og dette er mitt bud: Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere.

Jesu kjærlighet til oss var så stor at han ga sitt liv for oss. Og pga Ham har vi tilgivelse for syndene. I siste del av dette kapitlet oppfordrer Johannes til å leve i lyset, der ingenting er skjult for Gud. 

6 Sier vi at vi har samfunn med ham, men vandrer i mørket, da lyver vi og følger ikke sannheten.  7 Men dersom vi vandrer i lyset, slik han selv er i lyset, da har vi samfunn med hverandre, og Jesu, hans Sønns blod renser oss for all synd.
   
  8 Sier vi at vi ikke har synd, da bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss. 9 Men dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han tilgir oss syndene og renser oss for all urett.


Også i dag er min bønn en takk til Gud - for frelsen og gleden i Ham! Og ikke minst; kjærligheten som han gir oss og oppfordrer oss til å bygge livet på (v.12)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar